شرکت مهاجرتی هومان

آزمون OET صد در صد تضمینی (آزمون OET هوم ادیشن تضمینی) 

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

زمان اعلام نتایج آزمون OET تقریبا 15 روز کاری پس از شرکت در آزمون OET است و نتایج آزمون از طریق صفحه شخصی ایجاد شده در سایت رسمی OET در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در 12 تخصص مرتبط با حوزه درمان و علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، کانادا، امارات و غیره است. آزمون OET ویژه مهاجرت شغلی کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان است.

کارکنان حوزه سلامت که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی کاری و تخصص خود برای تعامل و ارتباط با مخاطبان اثبات کنند. مدرک این آزمون با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار و مهاجرت شغلی پزشکان و سایر کارکنان کادر درمان بشمار می رود.

در مورد مزایای شرکت در آزمون OET نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و آیلتس باید گفت برخلاف سایر آزمون ها، سوالات آزمون OET فقط مختص کادر درمان است و داوطلبان با سوالاتی در خصوص تخصص و زمینه کاری خود روبرو می ‌شوند. از این رو پاسخ دادن به سوالات برای آنها آسان ‌تر خواهد بود و می توانند نمره بهتری کسب کنند. در واقع تخصصی بودن سوالات OET مهمترین تفاوت های آزمون OET با آزمون آیلتس و تافل و سایر آزمون های زبان انگلیسی است. البته در خصوص محل برگزاری آزمون OET باید گفت، برخلاف آزمون تافل، آیلتس و آزمون دولینگو این آزمون در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان باید برای شرکت در این آزمون به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، قطر، عمان و غیره سفر کنند.

کدام تخصص ها می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می شود که عبارتند از:

  1. OET پزشکی
  2. OET دندانپزشکی
  3. OET پرستاری
  4. OET کاردرمانی
  5. OET گفتار درمانی
  6. OET اپتومتری (بینایی سنجی)
  7. OET رادیوگرافی
  8. OET فیزیوتراپی
  9. OET رژیم درمانی (تغذیه)
  10. OET داروسازی
  11. OET پاپزشکی
  12. OET دامپزشکی

اگر پرستار هستید و تصمیم دارید برای مهاجرت شغلی پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزیلند و غیره در آزمون OET تضمینی شرکت کنید، برای دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون OET پرستاری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

نحوه برگزاری آزمون OET

آزمون OET به سه صورت برگزار می شود:

  • آزمون OET کاغذی: این آزمون به صورت کتبی (کاغذی) و با حضور در مراکز برگزار کننده آزمون OET برگزار می شود.
  • آزمون OET کامپیوتری: این آزمون مبتنی بر کامپیوتر است و برای شرکت در آزمون باید به یکی از مراکز برگزار کننده OET مراجعه کنید. در OET کامپیوتری در روز آزمون بخش اسپیکینگ گرفته نمی شود و برای این قسمت بعدا به صورت آنلاین در فضای Zoom تست خواهد شد.
  • آزمون OET هوم ادیشن: نسخه OET خانگی در سال 2023 ارائه شده است و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در OET خانگی نیازی به حضور در مراکز برگزار کننده OET نمی باشد و شما می توانید با دسترسی به پلتفرم زوم و سایر تجهیزات لازم در هر مکانی مانند خانه در آزمون OET هوم ادیشن شرکت کنید. در حال حاضر OET خانگی تنها برای تخصص های پزشکی و پرستاری در دسترس است.

فرمت و ساختار آزمون OET تضمینی در هر سه نسخه ی آن یکسان است و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

ساختار آزمون OET

همان طور که گفته شد آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود. آزمون OET به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و سال 2023 نیز نسخه ی آنلاین (هوم ادیشن) آن ارائه شده است و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است.

ساختار آزمون OET و بخش های مختلف آن برای تمام تخصص ها یکسان است و مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و غیره شامل چهار بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)، شنیداری یا لیسنینگ (Listening)، گفتاری یا اسپیکینگ (Speaking) و نوشتاری یا رایتینگ (Writing) است. سوالات آزمون در بخش های ریدینگ و لیسنینگ برای تمام تخصص ها مشابه است، اما در بخش های اسپیکنیگ و رایتینگ سوالات برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی شده است.

نحوه ثبت نام آزمون OET، مدت اعتبار مدرک OET، نحوه ارسال ریپورت، نمره دهی و سطح بندی آزمون OET و تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون OET و… برای تمام تخصص ها مشابه است و هیچ تفاوتی در تخصص های مختلف وجود ندارد.

اسپیکینگ آزمون OET

بخش گفتاری یا اسپیکنیگ آزمون OET شامل دو تسک اسپیکینگ است و مدت انجام این بخش 20 دقیقه است. سوالات اسپیکینگ OET برای هر یک از 12 تخصص به طور خاص طراحی شده است. به طور مثال سوالات اسپیکینگ آزمون OET رادیوگرافی با سوالات اسپیکنیگ OET دندانپزشکی و آزمون OET متخصین تغذیه متفاوت است.

پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ به این صورت است که داوطلب باید نقش تخصص خود را به عنوان پزشک، پرستار و غیره در مقابل ممتحن اجرا کند. نقش ها یک به یک به داوطلب معرفی می شود و او باید در مدت زمان 5 دقیقه نقش مورد نظر را ایفا کند. در این بخش صدای داوطلب هنگام صحبت کردن ضبط می شود و براساس معیارهایی مانند روان صحبت کردن، قابل فهم بودن، استفاده ی مناسب از اصطلاحات و گرامر، نمره ی وی تعیین می شود.

تمرکز روی لحن و کلام، کوتاه و دقیق صحبت کردن، ضبط کردن صدا در حین تمرین گفتاری، مطالعه منابع مختلف اسپیکنیگ و… از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ آزمون OET است که به شما در تقویت مهارت گفتاری و کسب نمره بالا کمک بسزایی می کند.

لیسنینگ آزمون OET

بخش شنیداری یا لیسنینگ آزمون OET شامل سه بخش و 42 سوال است و مدت زمان پاسخگویی به هر سه بخش در مجموع 40 دقیقه است. در بخش شنیداری فایل های صوتی با موضوعات پزشکی و درمانی پخش می شود و داوطلبان باید به فایل های صوتی با دقت گوش دهند و با توجه به آنچه شنیده اند، به سوالات در بخش های مختلف پاسخ دهند. هر فایل صوتی فقط یک بار پخش می شود و داوطلب باید بتواند در حین گوش دادن به فایل ها جواب ها را بنویسد.

  • بخش A: در این بخش داوطلبان به دو فایل صوتی که شامل دو مشاوره ی 5 دقیقه ای است، گوش می دهند و پس از آن با توجه به فایل ها به 24 سوال پاسخ می دهند.
  • بخش Bداوطلبان در این بخش به 6 فایل صوتی که خلاصه ی مکالمات هستند، گوش می دهند و سپس با توجه به فایل ها به 6 سوال پاسخ می دهند.
  • بخش Cدر بخش C داوطلبان به دو فایل صوتی گوش می دهند و سپس به 12 سوال با توجه به آنچه شنیده اند پاسخ می دهند.

اگر می خواهید به سوالات این بخش با موفقیت پاسخ بدهید باید به مهمترین نکات لیسنینگ آزمون OET که شامل افزایش دقت شنیداری، گوش دادن روزانه به انگلیسی، مطالعه منابع لیسنینگ، شرکت در آزمون آزمایشی، شرکت در کلاس های آمادگی OET و… است در تمرینات خود توجه کنید.

ریدینگ آزمون OET

بخش درک مطلب یا ریدینگ آزمون OET شامل سه قسمت مختلف و 42 سوال است و داوطلبان 60 دقیقه فرصت دارند به سوالات این بخش پاسخ دهند. موضوعات مربوط به بخش درک مطلب شامل مباحث مراقبت از سلامت عمومی است و سوالات این بخش برای تمام داوطلبان در هر 12 تخصص‌ علوم پزشکی مشترک هستند.

  • بخش Aداوطلب باید در این بخش چهار متن کوتاه را بخواند و با توجه به آنها به 20 سوال در مدت 15 دقیقه پاسخ بدهد، سوالات این قسمت شامل سوالات جای خالی،‌ سوالات ربطی، و پاسخ کوتاه می باشد.
  • بخش Bداوطلب باید 6 متن کوتاه را بخواند و برای هر متن به یک سوال پاسخ دهد و در مجموع در این بخش باید به 6 سوال پاسخ دهد.
  • بخشC: در بخش سوم داوطلب دو متن 800 کلمه ای را می خواند و برای هر متن به 8 سوال چهار گزینه ای و در مجموع به 16 سوال در این بخش پاسخ می دهد. مدت زمان انجام بخش B و C جمعا 45 دقیقه است.

از مهمترین نکات ریدینگ آزمون OET می توان به یادگیری مهارت های Skimming و Scanning و گسترش دایره لغات انگلیسی، تمرین کردن با ساعت برای مدیریت زمان، استفاده از منابع مختلف مانند کتاب ها و منابع آنلاین و… اشاره کرد.

رایتینگ آزمون OET

در بخش نوشتاری آزمون OET که مانند بخش گفتاری برای هر یک از 12 تخصص علوم پزشکی جداگانه طراحی می شود. در این بخش داوطلب باید متنی را در قالب یک نامه در مدت 45 دقیقه بنویسد. همچنین او می تواند متن خود را در قالب پاسخ کتبی به یک شکایت یا انتقاد در زمینه تخصصی خود بنویسد.

نحوه ی نوشتن رایتینگ OET به این صورت است که اغلب متن ها از 2 یا 3 پاراگراف تشکیل شده است که بین مقدمه و نتیجه قرار دارند. هر یک از پاراگراف ها باید یک ایده اصلی داشته باشد همچنین جملات پاراگراف ها باید با ایده اصلی مرتبط باشند و تعداد کلمات 180 تا 200 کلمه باشد.

مطالعه منابع آزمون OET، گسترش دایره لغات انگلیسی، یادگیری املای صحیح کلمات، استفاده از صحیح از حروف بزرگ، خواندن متون انگلیسی، رعایت نکات گرامر و علائم نگارشی، رعایت تعداد کلمات نوشتار و…. از جمله مهمترین نکات رایتینگ آزمون OET برای کسب نمره بالا در این بخش است.

زمان اعلام نتایج OET

زمان اعلام نتایج آزمون OET تقریبا 15 روز کاری پس از شرکت در آزمون است و نتایج آزمون از طریق صفحه شخصی ایجاد شده در سایت رسمی OET در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

نتیجه ی آزمون OET در هر 12 تخصص، به مدت 2 سال اعتبار دارد و دارندگان مدرک OET تا دو سال پس از دریافت نتیجه ی آزمون می توانند از مدرک خود برای مهاجرت شغلی استفاده کنند، اما پس از پایان این مدت، نمرات OET فاقد اعتبار خواهد بود و اگر متقاضی برای مهاجرت شغلی به مدرک آزمون OET نیاز داشته باشد، باید مجددا در آزمون شرکت کند و مدرک جدیدی دریافت نماید.

همچنین در صورتی که فکر می کنید نمره دهی به آزمون OET صحیح و عادلانه انجام نشده است، می توانید تا 72 ساعت پس از اعلام نتایج آزمون OET به نتیجه ی آزمون اعتراض کنید و درخواست خود را برای ارزیابی مجدد ثبت کنید. البته به دلیل اینکه که برای ارزیابی و تصحیح پاسخ ها از دستورالعمل های دقیق ارزیابی برای اطمینان از صحت نتایج پیروی می شود، امکان تغییر نمره پس از اعتراض کم است و ممکن است نمره شما پس از بازبینی تغییر نکند.

اعتراض به نمره OET دارای هزینه ای است و متقاضی باید برای ثبت اعتراض خود هزینه آن را که برای OET کامپیوتری 120 دلار و برای OET کاغذی 95 دلار است را پرداخت کند و نحوه پرداخت هزینه اعتراض به نمرات آزمون نیز از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت امکان پذیر است و یا می توانید با خرید ووچر آزمون OET هزینه های مختلف آزمون را مانند هزینه ثبت نام و رزرو آزمون OET و تغییر مرکز و تاریخ را بدون داشتن حساب بین المللی به صورت آنلاین پرداخت کنید.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل، آیلتس، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET، آزمون GRE تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

اینستاگرام شرکت مهاجرتی هومان ویزا
آزمون تافل تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون OET مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، برای پرداخت هزینه آزمون OET در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان